måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton

Ännu en härlig dag i solen. Det är så skönt och ledig från jobbet har jag varit också.

Ibland får vi lappar i brevlådan att det hämtas upp kläder som körs till Polen.
Jag vet inte om det är så men det känns iaf bättre än att kasta kläderna.
Så innan jag gick och la mig igår rensade jag rejält i min garderob.
Kändes bra.



På förmiddagen tvättade och dammsög jag bilen och jag fick eminent hjälp.


Hade bestämt med barnen att vi skulle cykla till ett ställe som var översållat med vitsippor.
Vi plockade en jätte bukett.



Hade en massa äggvitor i kylen som blivit över när jag använt bara gulorna till något, minns inte vad.
Så jag gjorde en maräng och en tårtbotten av det.
Kokade också ihop en lemoncurd, jätte lätt och gott. Den la jag emellan tårtbottnarna.
Toppade med grädde och jordgubbar. Vips så hade vi en liten tårta.









2 kommentarer:

  1. Herregud vad du fixar och trixar. Pyssligare människa får man ju leta efter :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har svårt att sitta still!

    SvaraRadera