söndag 22 april 2012

Helgen

Go´ kväll!
Hur har er helg varit?

Så här var min:

• Fredagkvällen var lugn och skön, soffläge.

• Lördagen började med att jag åkte med sonen på kalas på Andy´s lekland.
Äntligen fick vi lite sol så jag höll på en stund ute när jag kom hem. 
På kvällen fick vi middagsgäster, min syster med familj kom över. 
Jag och dottern fick försenade födelsedagspresenter från dom. Jag fick två par fina
örhängen från Edblad, som jag skrivit om tidigare, dom gör så fina
smycken tycker jag. Tack för dom.

Till förrätt gjorde jag Västerbottencrustader med sparris till. Jätte gott!
Alla tyckte om dom även barnen. Prova!

Till varmrätt blev det fläskfilé och potatisgratäng, enkelt men gott. 
Till efterrätt gjorde jag en tårta med chokladkaka, grädde, vitt marsipanlock och jordgubbar.
Det var en lyckad middag och alla var mätta och nöjda.

bild lånad från www.bloggfamiljen/matplatsen



• Idag, söndag, har jag varit i ishallen och frusit. Dottern hade träning.
När jag kom hem var jag trött och kall och hade ingen lust med något, låg i soffan 
en stund och läste medan maken var ute och jobbade på tomten.
Men jag tog mig i kragen och gav mig ut och sprang, skönt!

Nu sitter jag i soffan, inget bra är det på tv:n och barnen kan inte sova.
Maken är på akuten. Han har gjort illa foten rejält på sin innebandyträning, stackarn. 
Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.


Imorgon är det måndag igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar