torsdag 7 juni 2012

Mangostan

Har ni smakat denna frukt?
Jag åt den första gången i Thailand och tycker att det är en av dom godaste
frukterna jag har ätit.
Idag när jag var hos tandläkaren i Hornstull gick jag in på Hemköp för att handla
sallad till lunchen och upptäcker att dom har en fantastisk frukt avdelning.
Blickar över den exotiska hyllan som är välfylld och hoppas hitta denna frukt och
otroligt nog hade dom den. Dyr som sjutton men jag lyxar till, vi får njuta av denna delikatess.

Denna information hittade jag om frukten:

Det vita fruktköttet är smältande mjukt och saftigt och smaken, som påminner om 
                                 persika och ananas, är uppfriskande syrlig med fyllig sötma. 
                              Den växer i den tropiska regnskogen och är mycket svår att odla. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar