torsdag 11 oktober 2012

Onsdag & torsdag

Igår, onsdag, var det fortfarande lugnt på jobbet (det är det inte längre) så vi försökte
sysselsätta oss på andra sätt.
Företaget som vi anlitar när vi behöver massage eller en naprapat,
Stockholm Rehabkliniken, hade seminariedag och jag bytte om
till träningskläder och var med på deras löparskola.
Fick en kort praktisk lektion i löpteknik.
Hade hört lite av det förut men det är alltid bra att få höra igen.
Fram med höften eller rak höft och spring mitt på foten, mellanfoten och jobba 
med bålen istället för benen och ta korta steg.



Efter jobbet mötte jag upp bästa Jenny på Strand, för en massa härligt prat och en god middag.
Innan hon kom beställde jag ett glas Chabli och läste några rader. Lyx!
Det var alltför länge sen vi sågs och det var härligt att bara sitta och prata om allt och inget.




Idag kom vår nya diskbänk på plats. Hoppas denna håller nu. Vi orkar inte med fler turer.
Detta är den fjärde bänken sen vi byggde huset för snart fem år sen!
För att gör en lång historia kort:
1:a var hoarna fel.
2:a släppte i limningen mellan plåt och träskivan under.
3:e kom med droppkant runt om, vi har en med rak kant.
4:e, vi håller tummarna!!!





Den här söta lilla ekorren satt i vårt träd utanför köksfönstret.
Självklart sprang den iväg när jag skulle ta en bild.



4 kommentarer:

  1. Tack för en super mysig kväll i onsdags!
    Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Åh jag skulle ju ha varit med på samma löpskola! Attans! Jag har fått en muskelbristning i vaden så jag fick stå över. Löpförbud i två veckor.

    Hoppas du och J hade trevligt. Såg väldigt mysigt ut att sitta med ett glas vin och läsa lite.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nästa gång får vi gå och dricka vin alla tre.

    SvaraRadera
  4. Har du slutat blogga? Saknar dina uppdateringar!

    SvaraRadera