onsdag 23 maj 2012

Lillördag

Godmorgon! Ännu en härlig dag i solen. 
Tyvärr sitter jag på kontoret bakom fördragna gardiner, för att just solen inte ska lysa i skärmen.

Tog häromdan ett beslut på att inte köpa ett nytt SL kort utan cykla till jobbet istället.
Dottern frågade om jag tycker det är kul att cykla och jag svarade, "näe".
"Varför gör du det då?", frågade hon.

Ja, varför gör jag det?
Jo, för att få variation mot att åka pendeltåg, som jag annars gör.
Sen ger det daglig motion, 13 km enkel resa. Två bra anledningar, plus att jag spar in 790:-!
Jag får också vara ute i friska luften, eller i allafall luften, så frisk vet jag inte
om den är när jag cyklar längs Nynäsvägen och inne i city.

Hur tar du dig till jobbet?





2 kommentarer:

  1. Jag åker tunnelbanan och tvärbanan men funderar på att cykla. Men det tar emot och det passar inte alla dagar. Duschen på jobbet luktar dessutom skunk. Men jag kanske ska börja cykla en bit. Typ så jag slipper tunnelbanan. Sen blir jag lite osäker på vägen...

    SvaraRadera
  2. Det är ju alltid lite meck när man inte gör sig klar hemma. Komma ihåg att packa alla kläder (en gång glömde jag BH!) och har man ingen fräsch dusch är det inte så kul.

    SvaraRadera