måndag 19 mars 2012

Middag


Hej, hoppas att ni inte blåste bort idag!
Sitter här i soffan med datorn i knät.
Har en tvätt i maskinen som ska hängas, ska bara skriva lite här först.

Idag fotade jag middagen jag gjorde.
Hade tagit fram torsk från frysen, ni vet ett sånt block.
Eftersom dottern ofta gnäller när jag säger att vi ska äta torsk
försökte jag vara en snäll mamma och göra något som hon kunde tycka om.
Det fick bli fiskbiffar.
Hade även två portionsbitar lax som fick åka med.
Till det gjorde jag pressad potatis och en sås på grädde, dill, citronpeppar och Dijon.
Det blev faktiskt gott och båda barnen åt och tyckte om det.

Färsen
Färdiga biffar


Såsen innan jag vispade ihop den


Prova!




2 kommentarer:

  1. Gjorde du biffarna bara på fisk eller hade du i nåt mer? Inte för att jag kan laga mat just nu då men sen, när spisen är lagad :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var även lite ströbröd och två ägg och fint hackad lök som jag mjukstekte först.
    Salt & peppar.
    Hoppas ni får ordning på er spis snart, måste vara frustrerande.

    SvaraRadera