lördag 24 mars 2012

Är det vår nu?

Är det vår nu?
Ett tecken brukar vara när sopbilarna ger sig ut på gatorna.
Jag minns att jag väntade och längtade efter att sopbilen skulle komma
när jag var liten för då fick jag ta ut min dockvagn på gården där vi bodde.
Idag har sopbilen åkt runt på gatorna runt omkring oss.
Det är så skönt när gatorna blir grusfria.

I Haninge har dom öppnat ett "Blomsterlandet" och det var ett bra
komplement till vår ganska tråkiga Plantagen.
Igår var jag där och botaniserade vårblommor.

Jag gillar att få sätta lite färg i krukorna efter en lång färglös vinter.
Om någon vecka eller två kommer det att slå ut och blomma fint.





Maken fortsatte att gräva och kämpade med att få upp stora stenar.
Tanken är att det ska jämnas till, fyllas ut och sen en gräsmatta.




Funderade på vad vi skulle göra med vår gamla trappa och kom på att vi kan göra
en planteringsbänk utav den. Vi får se vad vi sår för något.


Hoppas att ni haft en bra lördag.

3 kommentarer:

  1. Gud vilken duktig man du har.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Vilken karl!!!

    SvaraRadera
  3. Otroligt! Har han släpat upp all sten själv??? Vilken kille!

    SvaraRadera