lördag 10 mars 2012

Lördagkväll!

Vilken dag!
Började med en god och mättande frukost.

Äggröra, amerikanska pannkakor och frukt.

Efter det åkte jag och handlade. 
Tog sen en löparrunda, det var skönt men min musiklista 
levde sitt egna liv och spelade jullåtar.
Inte det bästa att springa till.


Fixade sen det sista inför sonens kalas.

14.00 kom kompisarna, festklädda och med en massa presenter.
9 ungar kan verkligen låta, trodde dom var 20 stycken!
Den spektakulära tårtan som maken gjort, en 
rymdfärja beställd av sonen, rörde knappt barnen.


Roligast var dom jättestora ballongerna som vi blåste upp.
Vi gjorde en rolig lek när det var dax för godispåsarna.
Dottern hjälpte till att rita av en röd ryggsäck som vi lagt påsarna i, sen
klippte vi teckningen i lika många bitar som barn och la varje lapp i en ballong.
Varje barn fick en ballong var att smälla och sen skulle dom lägga pusslet, 
se vad bilden föreställde och hitta ryggsäcken.


Mitt i godisätande upptäckte vi att sonens första lösa tand var borta.
Tyvärr hade han log svalt den men en söt lite glugg blev det.



Ett par timmar senare var det ishallen som gällde.
Dotterns hade isdisco med klubben och jag hjälpte till att stå och sälja fika.


En hel del kakor hade bakats av snälla föräldrar.


Ja, så var melodifestivalen avklarad för i år.
Jag tycker rätt låt vann.
Grattis Loreen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar