torsdag 4 april 2013

Dagens gnäll

HEj!
Vi ska resa till New York i maj och till dess måste jag göra nytt pass.
Av erfarenhet vet jag att det allt som oftast är långa kötider på passexpeditionen och
hade därför bokat en tid via nätet.



Tidsoptimist som jag är, irrar jag in i salen med bokstavligen en minut till godo!
Det är över 50 personer därinne och det står att väntetiden, om man inte bokat tid, är 2 timmar.
Tur jag hann!

När jag står där och väntar på min tur hör jag en äldre herre (+70) fråga i informationen
om det går att boka en tid istället för att vänta. Polisen i luckan svarar, att det går, via webben.
Den äldre mannen med irritationen i rösten svarar, "men om man inte kan internet då?"
"Ja, då går det inte, svarar polisen."



Är det inte sorgligt att det inte finns möjligheter för alla medmänniskor att
klara av sina bestyr vare sig man har en dator eller inte?
Kräver samhället att alla ska kunna internet?

 Jag tycker det är sorgligt att polismannen inte kunde hjälpa den äldre att boka en tid så
att han slapp sitta eller stå för den delen, då det var dåligt med sittplatser, där i två timmar.
(Det är en annan sak, att vi unga människor är OROLIGT dåliga på att erbjuda
äldre människor hjälp genom att erbjuda vår sittplats eller hålla upp en dörr).


Hur svårt ska det vara?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar