tisdag 3 juli 2012

Skadedjur

Igår när jag kom hem upptäckte jag djurspillning vid sidan av vårt trädgårdsland
och upptäckte då att rådjuren varit där och bökat.
Dom hade ätit upp blommorna på jordgubbsplantorna och bladen som kommit upp på rödbetorna.
Dessutom hittade jag en annan kompis bland salladen så det var bara att riva upp den
då dessa små djävular kan dra med sig e.coli smitta.
Usch, så trist.
Man kämparför att få fint på tomten med blommor och andra växter och när man lyckas
få lite att växa så är skadedjur där och förstör för en.
Jag blir så ledsen.



Drog ut och sprang, det var skönt.
När jag kom hem målade jag bänken som maken byggde, jag har inte hunnit göra
det än pga att det regnat hela tiden men nu har jag lyft in den och målar den inomhus.

Glömde säga att jag var helt solo hemma.
Barnen är på landet med sin farmor och farfar och maken
umgicks med killarna och sov över hos en.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar