måndag 27 augusti 2012

Älskade vardag

Så var den här igen! Måndag och en ny fräsch vecka.

Det blåste och regnade när jag hoppade på cykeln tidigt i morse men det var skönt med
luften och tack vare det dåliga vädret var det färre cyklister ute.

Strax innan jag skulle lämna jobbet för dagen, ringde dotter och erbjöd sig att ta med
lillebror hem, så härligt att dom kan göra sällskap från skolan.
När jag kom hem satt dom vid matbordet och åt mellis tillsammans.

Vi hade inte bestämt vad vi skulle ha till middag och tänkte först göra egna fiskbullar men
kom på att det är måndag och då köttfritt.
Dottern önskade currysoppa så vi hittade ett enkelt recept på thaigrönsakssoppa och så
gjorde jag zucchini, mynta och feta plättar. Jätte gott!



Dottern och jag inventerade frysen och komponerade ihop veckans matsedel.
Hon tycker det är roligt att vara med och bestämma mat och kommer ofta med bra förslag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar