måndag 1 juli 2013

Krans

Hej!
Vill visa att det är väldigt enkelt att göra egna fina kransar.
Kan inte förstå varför jag inte kollat upp tidigare hur man gör.
Varje år har jag kämpat med att få ihop några spretiga (nog för att det har sin charm)
kransar av halvvissna sommarblommor.

Så nu till midsommar googlade jag på hur man gör och det var ju så 
mycket lättare när jag hade bra grejer att jobba med.
Jag köpte ståltråd och floratejp som jag gjorde stommen av.
Gjorde en ögla i ena änden som jag sen böjde in den andra änden i och på sett
band ihop kransen när blommorna var på plats.

Jag klippte alla blommor korta och gjorde små buketter.
och så band jag fast blommorna på stommen med myrtentråd.

Allting väldigt enkelt men det tog lite tid. Nästa en timme per krans.
Men resultatet blev så bra.
Förvarade kransarna i kylen innan vi gav oss iväg till midsommarfirandet och sprayade
vatten på dom. Det funkade verkligen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar