måndag 17 september 2012

en kväll i köket

Rekommenderar dessa goda kryddor.
Den röda är god i mat om man vill ha lite sting.
Den gröna använder jag jämt när jag gör dressing till salladen.
Bara olivolja, vitvinsvinäger och den kryddan.



Förra veckan blev jag inspirerad av en kollega att göra egen lingonsylt.
Eftersom vi sällan tar oss ut i skogen, tyvärr, gjorde jag som vi "rika" medelsvenssons
 kan göra, köpte lingon som någon underbetald stackare har kämpat med att 
plockat, så att jag kan skryta med egen gjort sylt!
3 kilo bär 100:- på Hötorget.
Totalt blev det sju burkar sylt.
Kommer smaka gott för barnen på havregrynsgröten i vinter.
Ja, just det, det var maken som kokade sylten. Jag gjorde det jag är bäst på, handlade.





Fast lite huslig var jag med, bakade två sorter småkakor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar